افزایش دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی Boost app downloads on Google Play

افزایش دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی

Boost app downloads on Google Play

خب به سلامتی اپلیکیشن خود را در گوگل پلی منتشر کردید . دانلود چطور است ؟

اوکی متوجه شدم روزهای اول انتشار است و از دانلود نشدن اپلیکیشن خود متعجب شدید و فکر می کنید مایوس کننده است !

گوگل قوانین خودش را دارد وقتی قرار است در میدان بزرگتری باشی باید قوائد آن را بدانی و برنده باشی این یک چیز طبیعی است و جای نگرانی ندارد .

بطور کلی در دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی موارد زیر موثر هستند:

1- عنوان اپلیکیشن :

نام اپلیکیشن مهم است وقتی کاربر جستجو می کند نام اپلیکیشن در نتایج جستجو تاثیر می گذارد . برای نمونه کلمه ی sms را درگوگل پلی جستجو کنید و نام اپلیکیشن ها ی پراقبال را مشاهده کنید!

2-توضیحات کوتاه : هر کاربر فقط چند ثانیه یا کمتر روی اپلیکیشن تمرکز می کند و زود رد می شود . اگر توضیحات کوتاه مناسب باشد جذب خواهد شد. در توضیحات کوتاه در چند کلمه یا جمله بهترین قابلیت اپلیکیشن را توضیح دهید.

3- توضیحات : توضیحات اپلیکیشن در گوگل پلی روی نتایج جستجو اعمال می شود . توضیحات را با کلمات کلیدی اپلیکیشن همراه کنید .

4- منتشر کننده: اعتبار و کلماتی که در نام توسعه دهنده استفاده شده بر میزان دیده شدن اپلیکیشن تاثیر گذار است .مثلا بعضی اپلیکیشن ها با نام توسعه ی دهندگانی که شامل کلمات “app ” , “free “و… باشد را مشاهده کرده اید. برای مثال اگر اپلیکیشن در مورد sms است اگر در نام توسعه دهنده از کلمه ی اس ام اس استفاده شود تاثیر مثبتی در دانلود خواهد داشت.

5-تصاویر اپلیکیشن : یک بنر خوب تهیه کنید که در یک نگاه کاربر را جذب خودش کند آنها زیاد وقت صرف نمی کنند باید در کسری از ثانیه جذبشان کنیم.

6- آیکن برنامه : وقتی کلمه ای جستجو می شود صدها اپلیکیشن نمایش داده می شود کاربر بسرعت آنها را مرور می کند در این میان چیزی که در اول نگاه او را جذب خواهد کرد آیکن برنامه است.

7- تصاویر برنامه : از مهمترین قابلیت های اپلیکیشن خود اسکرین شات بگیرید.

8- فیلم معرفی : می توانید تصاویر اسکرین شات را بهم بچسابنید یا از اسکرین رکودر ها برای تهیه فیلم از محیط برنامه تهیه نمایید.

9- لینک به برنامه از بیرون : گوگل قوانین خودش را دارد اگر یک وب مستر باشید مفهموم seo برایتان غریب نیست . آنها اسرار الگوریتم جستجو را لو نمی دهند ولی این قابل کشف است که لینک دادن از بیرون به اپلیکیشن می تواند بر اعتبار اپلیکشن شما بیافزاید.

10- تبلیغات : در نگاه اول فکر می کنی اااا گوگل چقدر قانع است فقط 25 دلار برای ثبت نام پول می گیرد و این همه خدمات ارایه می دهد اما بعد که اپلیکشن را منتشر می کنی می فهی که برای دیده شدن باید در زیر مجموعه های گوگل همچون گوگل اد تبلیغات کنی و پول خرج کنی تا اپلیکیشن منتشر شده دیده شود و به درآمد برسد.

11-محلی سازی : گوگل از زبان ها و گویش های زیادی پشتیبانی می کند برای مثال گوگل پلی در ایتالیا به زبان ایتالیایی است و اگر برنامه نویس توضیحات و تصاویر مخصوص زبان ایتالیایی را در پنل گوگل دولوپر وارد کرده باشد این کاربران توضیحات را به زبان خودشان خواهند دید .همچنین چون جستجو را به زبان خودشان انجام می دهند ارجاع به برنامه ی شما از طریق جستجو زیاد خواهد شد. (اطلاعات بیشتر و آموزش قدم به قدم بومی سازی اپلیکیشن در گوگل پلی)

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *